Hana-Awaka

Ik wil natuurlijk niemand aansporen om alcohol te drinken, maar wil wel graag mijn mening delen over dit leuke drankje. Hana-Awaka is sake in een roze flesje, het is een heerlijk drankje met bubbels en ziet er super schattig uit. Ik kon het niet weerstaan deze te kopen!

Het is een sake met bubbels, de naam Hana-Awaka betekent sparkling flower. Het drankje heeft een frisse licht zoete smaak. Het doet mij ergens denken aan champagne (misschien alleen door de bubbels) maar de smaak is zachter. Het is niet zo sterk, bevat 7% alcohol, dus makkelijk drinkbaar.

De ingrediënten zijn o.a. water, rijst, gist en oji-kin uit de beroemde Ozeki brouwerij in Nada. Het drankje is lekker om te drinken bij de sushi of andere japanse hapjes. Ik heb deze cadeau gedaan aan een vriendin van mij, samen met een mal om Hello Kitty sushi te maken, omdat ze jarig was. Maar ik heb er ook eentje voor mezelf gehouden, so cute!

Waar te koop: Jumbo en Dirk III
Prijs: €4,99

Wat vinden jullie een lekker drankje? 

Een gedachte over “Hana-Awaka

Plaats een reactie